Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

gops@irzadze.pl

34 35 431 92

Pomagamy najbardziej potrzebującym

Pomóż sobie i innym. Daj szansę.

Aktualności

INFORMACJA O DODATKU OSŁONOWYM w 2024r.

INFORMACJA O DODATKU OSŁONOWYM w 2024r.

Dodatek osłonowy w 2024r. będzie przysługiwał gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody z roku bazowego 2022r. nie przekraczają 2100 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1500 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym. Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego za okres od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r. należy złożyć do 30 kwietnia 2024r, w  Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Irządzach. Wnioski złożone po tym terminie pozostawia się bez rozpoznania. W sytuacji gdy dochód przekracza wskazane powyżej kryteria, dodatek będzie przyznany w mniejszej wysokości zgodnie z zasadą „złotówka za złotówkę”, z dolnym limitem wypłaty dodatku w wysokości 20 zł.

 

 

Dodatek osłonowy w 2024 r. wynosi:


228,80 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego,
343,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób,
486,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób,
657,80 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób,

Podwyższony dodatek osłonowy przysługujący osobom opalającym domy węglem:
286,00 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego
429,00 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób
607,75 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób
822,25 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.


Dodatek osłonowy za okres od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r. jest wypłacany jednorazowo w terminie do dnia 30 czerwca 2024 r

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku osłonowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej - o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku osłonowego.

Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku osłonowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.

Odmowa przyznania dodatku osłonowego, uchylenie lub zmiana prawa do tego dodatku oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku osłonowego wymagają wydania decyzji.

Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).

W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku osłonowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.

29

STY

2024

94

razy

czytano

1/10

GOPS Irządze

Galeria

Logo serwisu.

Dane

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
42-252 Irządze
Irządze 127a
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

gops@irzadze.pl
34 35 431 92

Logo serwisu.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Irządzach,

Irządze 127A,

42-446 Irządze

tel. 34 3543192

e-mail: gops@irzadze.pl

 

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

w Irządzach

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Zdjęcie:
Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia